'Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yeni Nesil Sorular' başlıklı atölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Yürütücüsü(leri): Doç.Dr. Hakan ÖNAL, Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı.
Atölye Başlığı: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yeni Nesil Sorular
Atölye Amacı: Yeni Nesil Sorular, öğrencinin okuduğunu anlama, yorumlama, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini ölçmeye dayanan, üst düzey becerilerin kullanıldığı, akıl yürütmenin yapıldığı ve analitik düşünme becerisinin kazandırmasının amaçlandığı sorulardır. Bu değişimdeki en büyük amaç, bilgiyi değil, onu sorgulamayı ve yorumlamayı öncelik edinen öğrenciler yetiştirebilme çabasıdır. Öğrencilerdeki bu becerilerin gelişmesi de öğretmenin sorduğu sorularda saklıdır. Bu çalışma ile yeni nesil soruların hazırlanması ve sorulması süreci işlenecektir.
Atölye İçeriği: Çalışma, Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımlardan
yola çıkılarak, programdaki becerileri geliştirmeye dayalı soru üretme çalışması şeklinde olacaktır. Bu
soruların geliştirilmesinde amaç sadece konuyla ilişkili sorular sormak değil, aynı zamanda
programdaki değerleri de bu soruların içerisinde gösterebilme becerilerini kazandırmaktır. Çalışma
katılımcılar ile birlikte etkileşimli olarak yürütülecektir.
Hedef Kitle: Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve Sosyal Bilgiler öğretmen adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Süre: 60 dk
Atölye Dili: Türkçe
'Scamper Tekniği ile Yaratıcı Düşünme' başlıklı atölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Yürütücüsü(leri): Dr. Ayşe Tosun ve Prof. Dr. Nazlı Gökçe Anadolu Üniversitesi, Eğitim
Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı.
Atölye Başlığı: Scamper Tekniği ile Yaratıcı Düşünme
Atölye Amacı: Sosyal bilgiler öğretmenlerine öğrenci merkezli, yenilikçi ve etkili öğretim stratejilerini geliştirmek, sınıf içinde ve dışında öğrencilere problemleri farklı açılardan ele alma ve çeşitli çözüm yolları bulma becerilerini kazandırmak, öğrencilerin sosyal bilgiler konularını daha etkili bir şekilde anlamalarını sağlamak, dersleri daha eğlenceli ve motivasyonu yüksek bir hale getir amacıyla tasarlanmıştır.
Atölye İçeriği: Atölye ile sosyal bilgiler dersi kazanımlarına uygun olarak SCAMPER tekniği ile etkinlik hazırlanacaktır. Çalışma süreci katılımcılarla birlikte soru-cevap şeklinde yürütülecektir.
Hedef Kitle: Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve Sosyal Bilgiler öğretmen adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Atölye Dili: Türkçe
'Sosyal Bilgilerde Disiplinlerarası Eğitim Tasarımı' başlıklı atölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Yürütücüsü(leri): Prof.Dr.Erdoğan Kaya Anadolu Üniversitesi, Eğitim
Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı.
Atölye Başlığı: Sosyal Bilgilerde Disiplinlerarası Eğitim Tasarımı (Çorbada Tuzun Olsun)
Atölye Amacı:
1. Sosyal Bilgiler eğitimi alanında çalışmakta olan araştırma görevlileri ve öğretmenlerde disiplinlerarası eğitim farkındalığı oluşturmak
2. Bir toplu öğretim dersi olan Sosyal Bilgilerin tasarımında disiplinlerden yararlanma yöntemlerini incelemek
3. Sosyal Bilgiler ünitesi tasarım denemesi yapmak
Atölye İçeriği:
1. Hedef kitledeki çocuk ilgilerine yönelik kavramsal odak (tema) belirleme
2. Konu ağı dokusu oluştururken alt konuların belirlenmesi
3. Tema kaynağı konumundaki disiplin ve kaynakların seçimi
4. Disiplinlerin ilişkilendirilerek sistematik bir yapıya kavuşturulması. Bağlantının genelleme yapısına kavuşturulması
5. Bilgi, beceri, değerlere göre kazanımların yazılması
6. Kazanımlara uygun diğer eğitim öğelerinin tasarlanması
7. Ortaokul çocuğuna görelilik (ses, görsel, yazınsal sanatlar) çalışmasının yapılması
8. Değerlendirme için performansı gözetip izlemeye yönelik etkinlikler tasarlanması
Hedef Kitle: Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve Sosyal Bilgiler öğretmen adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Süre: 45+45 dk
Atölye Dili: Türkçe
'Sosyal Bilgiler Eğitiminde Sanal Arazi Gezileri' başlıklı atölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Yürütücüsü(leri): Tolga ELDURMAZ - MEB
Atölye Başlığı: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Sanal Arazi Gezileri
Atölye Amacı:
Sosyal bilgiler eğitimine modern eğitim teknolojilerinin kullanımına yönelik becerilerinin geliştirilmesi, öğrenci merkezli ders tasarımına yönelik kendi materyallerini geliştirmesini teşvik etmek,
Atölye İçeriği:
Atölyede öncelikle eğitim teknolojilerinin amacı ve felsefesi tanıtılacaktır. Atölye sanal gerçeklik üzerine olacağı için bu teknoloji, VR yazılımları ve donanımları tanıtılacaktır. Sosyal bilgiler dersi içindeki bazı coğrafya ve tarih kazanımları için oldukça önemli olan arazi gezilerinin düzenlenmesinin önemi ve zorlukları tartışılacaktır. Bu zorlukların aşılmasına yönelik sanal arazi gezilerinin avantajları anlatılacaktır. Bu kısımda öğrenci başarısına ve öğrenme ortamındaki olumlu değişimlere yönelik nitel ve nicel veriler paylaşılacaktır. Öncelikle sanal arazi gezileri için gereken gözlüklerin nasıl yapılabileceği, hatta bu konuda fen bilimleri ve görsel sanatlar dersleri ile ortak etkinlik olarak öğrencilerin kendi gözlüklerini nasıl yapılabileceğine dair örnekler gösterilecektir. Donanım hazırlandıktan sonra derslerimizde kullanacağımız arazi gezisinin yazılımı için yüksek teknoloji ve programlama gerekmeden 360 derece videolar ile nasıl rota çıkartılabileceği uygulamalı olarak gösterilecek ve öğretmenlerden seçtikleri kazanımlar doğrultusunda sanal arazi gezisi planı yapmaları istenecektir. Hazırlanan planların sınıf içinde uygulanmasına yönelik önerilerde bulunulacaktır.
Hedef Kitle: Sosyal Bilimler Öğretmenleri ve Öğretmen Adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Süre: 45 dk
Atölye Dili: Türkçe
Gerekli Ekipman:Katılımcıların kendi diz üstü bilgisayar ya da tabletlerini getirmeleri gerekmektedir
'Afet Eğitiminde Kutu Oyunlarının Kullanımı: Riskli Alan Eğitim Seti Örneği' başlıklı atölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Yürütücüsü(leri): Doç. Dr. Hıdır KARADUMAN Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi, Dr. Öğr. Üyesi Okan YETİŞENSOY Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı , Dr. Öğr. Üyesi Ümran ALAN Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı - MEB
Atölye Başlığı: Afet Eğitiminde Kutu Oyunlarının Kullanımı: Riskli Alan Eğitim Seti Örneği
Atölye Amacı:
Bu atölyenin amacı, sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarını afet eğitimi konusunda bilgilendirmek, afetlere hazırlıklı olma bilincini öğrencilere aktarabilmeleri için kutu oyunlarını etkili bir araç olarak nasıl kullanabileceklerini öğretmek ve bu alandaki yetkinliklerini artırmaktır. Özellikle "Riskli Alan Eğitim Seti" kutu oyunu üzerinden afet eğitiminde bu araçların kullanımına odaklanılarak, öğretmen ve öğretmen adaylarına pratik uygulama deneyimleri sunulması ve bu yöntemin derslerine entegrasyonu konusunda ilham verilmesi hedeflenmektedir.
Atölye İçeriği:
Atölye, afetlerin neden olduğu risklere ve toplumsal afet farkındalığının önemine yönelik bir girişle başlayacaktır. Eğitimde oyun tabanlı öğrenmenin temellerine ve kutu oyunlarının öğrencilerin motivasyonunu nasıl artırabileceğine dair bilgiler sunulacaktır. Ardından Riskli Alan Eğitim Seti'nin detaylı tanıtımı ile oyunun kuralları, içeriği ve materyalleri hakkında bilgi verilerek, setin afet farkındalığı ve hazırlık eğitiminde nasıl kullanılabileceği açıklanacaktır. Oyun tabanlı öğrenmenin pedagojik temelleri üzerine durularak, öğrencilerin katılımını ve etkileşimini nasıl artırdığı ve öğrenme sürecine etkileri ele alınacaktır. Riskli Alan Eğitim Seti'nin sosyal bilgiler derslerine entegrasyonu için ders planı örnekleri, etkinlik önerileri ve uygulama stratejileri sunulacak ardından, katılımcıların seti oynamaları sağlanacaktır. Atölyenin sonunda, katılımcılar deneyimlerini paylaşarak, oyun tabanlı öğrenmenin afet eğitimindeki etkileri ve karşılaşılabilecek potansiyel zorluklar üzerine tartışacak ve etkinliğin genel değerlendirmesi gerçekleştirilecektir.
Hedef Kitle: Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Süre: 120dk
Atölye Dili: Türkçe
'Yaz Tatilinde Devam Eden Sosyal Bilgiler Eğitimi: Uygulama Örnekleri' başlıklı atölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Yürütücüsü(leri): Prof. Dr. Handan DEVECİ Anadolu Üniversitesi Eğtim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, Merve DİLEK Anadolu Üniversitesi Eğtim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Doktora Öğrencisi
Atölye Başlığı: Yaz Tatilinde Devam Eden Sosyal Bilgiler Eğitimi: Uygulama Örnekleri
'Eğitim Araştırmalarında Makine Öğrenmesi Yöntemlerinin Kullanımı' başlıklı atölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Yürütücüsü(leri): Dr. Öğr. Üyesi Hakan GÜLDAL , Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilişim ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Anabilim Dalı
Atölye Başlığı: Eğitim Araştırmalarında makine Öğrenmesi Yöntemlerinin Kullanımı
Atölye Amacı: Bu çalıştay ile yapay zeka uygulamalarının temel bileşenlerinden biri olan makine öğrenmesi
yöntemlerinin eğitim araştırmaları süreçlerine entegrasyonu uygulamalı olarak ele alınarak bu konu
ile ilgili araştırmacıların temel seviyede bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Atölye İçeriği: Yapay zeka ve makine öğrenmesi ile ilgili temel bilgileri, algoritma, veri kavramları
Makine öğrenmesi uygulama türleri (Sınıflandırma, kümeleme, birliktelik kuralı analizleri)
Makine öğrenmesi algoritmalarının temelleri (Naive Bayes, Karar Ağaçları, K-En Yakın
komşuluk vb.), model oluşturma aşamaları, model değerlendirme metrikleri
Makine öğrenmesi yöntemlerini uygulamak için kullanılan programlama dilleri, kütüphaneler
ve yazılım paketleri (Python, R, Scikit Learn, Pandas, NumPy, TensorFlow, Weka, Knime vb.)
Örnek uygulama
Hedef Kitle: Lisansüstü öğrenciler, akademisyenler
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Süre: 50+50+50dk
Atölye Dili: Türkçe
'Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yapay Zekâ Uygulamalarının Kullanımına İlişkin Örnekler' başlıklı atölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Yürütücüsü(leri): Dr. Öğr. Üyesi Uğur GEZER , Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Eğitimi ABD
Atölye Başlığı: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yapay Zekâ Uygulamalarının Kullanımına İlişkin Örnekler
Atölye Amacı: Atölyede, sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının; yapay zekâ teknolojilerinin çalışma mantığını anlamaları, eğitim amaçlı kullanılabilecek yapay zekâ araçlarını tanımaları, farklı kategorilerdeki yapay zekâ araçlarına etkili istemler girerek aktif öğrenmeyi destekleyici kendi materyallerini oluşturmaları amaçlanmaktadır.
Atölye İçeriği:
1. Yapay zekanın ne olduğu ve yapay zekâ araçlarının çalışma mantığı konusunda kısa bir bilgilendirme yapılacaktır.
2. Aşağıda sunulmuş olan kategorilere ait örnek yapay zekâ araçları tanıtılacaktır:
- Metin üretimi, - Sunum üretimi, - Görsel üretimi (Afiş, poster, karikatür, kavram haritası vb.), - Animasyon ve video üretimi, - Ses ve müzik üretimi, - Ölçme ve değerlendirme etkinlikleri üretimi.
3. Tanıtılan yapay zekâ araçları kullanılarak sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adayları ile birlikte örnek tasarımlar gerçekleştirilecektir.
Hedef Kitle: Sosyal Bilgiler Öğretmenleri ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Süre: 90dk
Atölye Dili: Türkçe
'STEM Sosyal Bilgilerle Bütünleştirilmiş STEM' başlıklı atölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Yürütücüsü(leri): Prof.Dr. Öğr. Tuğba SELANİK AY , Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Eğitimi ABD
Atölye Başlığı: STEM Sosyal Bilgilerle Bütünleştirilmiş STEM
Atölye Dili: Türkçe
'Sosyal Bilgiler Eğitiminde Aile Katılımına Dayalı Uygulama Örnekleri' başlıklı atölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Yürütücüsü(leri): Doç. Dr. Hatice TÜRE, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD
Atölye Başlığı: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Aile Katılımına Dayalı Uygulama Örnekleri
Atölye Dili: Türkçe
'Sosyal Adalet Simülasyonu: Eşitsizlikleri Deneyimlemek' başlıklı atölyeye katılım için tıklayınız.
Atölye Başlığı: Sosyal Adalet Simülasyonu: Eşitsizlikleri Deneyimlemek
Atölye Yürütücüsü(leri): Dr. Ali Haydar AKARSU
Atölye Amacı:
Bu atölye, empati, sosyal adalet ve çeşitliliğin önemini hem teorik hem de pratik yönleriyle ele
almaktadır. Katılımcılar, interaktif aktiviteler ve derinlemesine tartışmalar aracılığıyla,
farklılıklara empatik bir şekilde yaklaşmanın ve toplumsal çeşitliliği benimsemenin önemini
deneyimleyeceklerdir. Katılımcılar, toplumsal olaylar ve kişisel deneyimler arasındaki
bağlantıları analiz etme, değerlendirme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirme fırsatı
bulacaklar. Böylece, farklı kimlikler ve temsiller karşısında nasıl olumlu değişiklikler
yapabileceklerini keşfetmeye yönelik adımlar atmaları hedeflenmektedir. Atölye, empati
geliştirme, kültürel farkındalığı artırma, eşitliği sağlama ve sosyal adaleti sağlama gibi değer
ve eğilimleri vurgulayarak, katılımcıların günlük yaşamlarında bu değer, eğilim ve tutumları
nasıl uygulayabileceklerine dair iletişim ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmeyi
hedeflemektedir.
Atölye İçeriği:
Bu atölye, katılımcılara empati kurma, eleştirel düşünme, sosyal adaletin ve eşitliğin önemini
kavrama, kültürel farkındalığı artırma ve çeşitliliği benimseme gibi konularda derinlemesine
bir deneyim sunmak için tasarlanmıştır. Katılımcılar, bu temaları etkileşimli bir ortamda, çeşitli
aktiviteler aracılığıyla işleyeceklerdir. Bu süreçte, katılımcılar toplumsal yapıları, önyargıları
ve stereotipileri ele alacak ve daha adil ve kapsayıcı bir toplum inşa etmek için gereken
adımları tartışacaklardır. Bu aktiviteler, katılımcıların sosyal adalet ve eşitlik konularında
daha bilinçli hale gelmelerine, farklı kültürel perspektifleri daha iyi anlamalarına ve toplumsal
çeşitliliği kucaklayıcı bir yaklaşım geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde düzenlenmiştir.
Hedef Kitle:
Öğretmen adayları (Tüm branşlardan)
Öğretmenler
Lisansüstü Öğrenciler
Katılımcı Sayısı (En fazla): 25 kişi
Süre: 70 dakika
Atölye Dili: Türkçe
'Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ve Sosyal Bilgiler' başlıklı atölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Başlığı: Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ve Sosyal Bilgiler
Atölye Yürütücüsü(leri): Dr. Öğr. Üyesi Hamide KILIÇ- Dr. Seval HALLAÇ
Atölye Amacı: Bu atölyenin amacı günümüz dünyasının Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
(SKA) ekseninde oluşturduğu içeriklerin sosyal bilgiler konuları ile nasıl entegre edileceği hakkında
öğretmen ve öğretmen adaylarına farkındalık kazandırmaktır.
Atölye İçeriği: Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 17 genel ve 169 alt amaçtan oluşmaktadır.
Atölyede sosyal bilgiler öğretmen ve öğretmen adaylarına Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile ilgili
bilgiler sunulacak, temel kavramlar ve sosyal bilgilerde hangi konular çerçevesinde Sürdürülebilir
Kalkınma Amaçlarının entegre edilebileceğine ilişkin tartışma yaratılacaktır. Katılımcılara sosyal
bilgiler konularına yönelik öğrenme senaryoları ve etkinlikler sunularak tüm katılımcıların SKA ve
sosyal bilgiler konuları ile ilgili etkinlik hazırlamaları istenecektir.
Hedef Kitle: Öğretmen ve öğretmen adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla):30
Süre:40+40
Atölye Dili:Türkçe
'Geçmişin Oyunları, Bugünün Dersleri: Geleneksel Çocuk Oyunlarıyla Sosyal Bilgiler Öğretimi' başlıklı atölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Başlığı: Geçmişin Oyunları, Bugünün Dersleri: Geleneksel Çocuk Oyunlarıyla Sosyal Bilgiler Öğretimi
Atölye Yürütücüsü: Doç. Dr. Ayşegül PEHLİVAN YILMAZ
Atölye Amacı: Bu atölye, sosyal bilgiler eğitiminde geleneksel çocuk oyunlarının önemini anlamayı ve bu oyunların öğrencilerin sosyal, fiziksel ve kültürel gelişimine nasıl katkıda bulunduğunu keşfetmeyi amaçlamaktadır. Atölye kapsamında, geleneksel çocuk oyunları aracılığıyla öğretmenlere ve öğretmen adaylarına, öğrencilere geçmişin kültürel değerlerini aktarma, yardımlaşma, dayanışma ve takım çalışması becerilerini geliştirmek için neler yapılabileceği konusunda uygulamalar sunmak hedeflenmektedir.
Atölye İçeriği: 1. Geleneksel Çocuk Oyunlarının Tanıtımı ve Oynanış Kuralları: • Kelime oyunları (Kulaktan Kulağa, Adam Asmaca, Kelime Bulmaca vb.) • Kağıt Oyunları (Hımbıl, İsim-Şehir-Hayvan vb.) • Top Oyunları (İstop, Yakar top vb.) • Hareket Oyunları (Mendil Kapmaca, Davul Zurna 1-2-3) 2. Geleneksel Çocuk Oyunlarının Sosyal Bilgiler Dersine Katkısı: • Oyunların kültürel miras olarak değeri • Toplumsal değerlerin ve normların oyunlar aracılığıyla aktarımı • Takım çalışması, liderlik ve sosyal becerilerin gelişimi 3. Geleneksel Oyunların Modern Eğitimdeki Yeri: • Öğrenci motivasyonu ve katılımını artırmada oyunların rolü • Geleneksel oyunların ders içeriklerine entegrasyonu 4. Atölye Katılımcılarının Deneyim Paylaşımı ve Oyun Pratiği: • Katılımcılar tarafından oynanan geleneksel oyunların paylaşımı • Atölye grubuna örnek geleneksel çocuk oyunlarının uygulanması
Hedef Kitle: Sosyal Bilgiler Öğretmenleri ve Öğretmen Adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20
Süre: 90 - 120 dakika
Atölye Dili: Türkçe
MÜZEDE DRAMA “ Geçmişten Gelen Miras:Sultan II. Bayezid Külliyesi” başlıklı aölye katılım belgesi için tıklayınız.
Atölye Başlığı: MÜZEDE DRAMA “ Geçmişten Gelen Miras:Sultan II. Bayezid Külliyesi”
Atölye Yürütücüsü(leri): Dr. Öğr. Üyesi Ebru SELÇİOĞLU DEMİRSÖZ
Atölye Amacı: Müzeler her yaştan katılımcının yararlanabileceği yaşam boyu eğitim ortamlarıdır. Bu müzelerden biri olan Sultan II. Bayezid Külliyesi Sağlık Müzesi’ nin yaratıcı drama yöntemi ile yaşantılara dayalı etkin kullanımı amaçlanmakta böylelikle katılımcıların geçmişle şimdi arasında bağ kurmaları hedeflenmektedir.
Atölye İçeriği: Sultan II. Bayezid Külliyesi Sağlık Müzesi’ nde üç aşamalı olarak gerçekleştirilmesi planlanana yaratıcı drama atölyesinde katılımcıların Kim için?, Hangi Nesneler?, Hangi konular?, Nasıl?, Ne olmadan?, Ne zaman?, Başka ne?... gibi sorulara yanıt oluşturması beklenen bir içeriğe sahiptir.
Hedef Kitle: Öğretmenler, öğretmen adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20
Süre: 2 Saat
Atölye Başlığı: Sosyal Bilgilerde Öğrenci Merkezli ve Kalıcı Öğrenme: Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ile Harita Hikayeleştirme
Atölye Yürütücüsü: İrfan TAŞKÖPRÜ
Gereklilik: Katılımcıların kişisel bilgisayar getirmesi gereklidir.
Atölye İçeriği: SB.5.3.1. Yaşadığı ildeki ortak kültürel miras ögelerine ilişkin oluşturduğu ürünü paylaşabilme
Bu ders tasarım atölyesinde amaç, belirlenen bir kazanımın içeriğini kazandırmak için CBS yardımıyla öğrencilerin görsel, duyuşsal, işitsel gibi birden çok duyularına hitap edecek şekilde ders işleyerek kalıcı, eğlenceli ve öğrenci merkezli ders işlenmesidir.
Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) teknolojisi, yüksek refahlı toplumlar geliştirmenin ve dünyanın en acil çevresel ve sosyal sorunlarını çözmenin anahtarlarından biridir. Öğrenciler, öğretmenler veya akademisyenler ArcGIS'i kullanarak uygun ders kazanımları dahilinde mekânsal verileri toplayabilir, bu verilere ilişkin eğilimleri anlayabilir, değişimi tahmin edebilir, senaryoları karşılaştırabilir ve çözümler önerebilirler. CBS Hikâye haritaları ise bu konudaki çalışmalarınızı paylaşmak için etkili bir araçtır.
Hikâye haritaları, metin, fotoğraf, video ve ses gibi çeşitli medya ögelerini haritalarla bir araya getirerek, haritaların ve coğrafyanın gücünü kullanan etkileyici hikayeler anlatmanıza olanak tanır. Bu platform, Doğa Bilimlerinden, Tarih'e, Çevre Bilimlerinden bunların eğitimine kadar geniş bir yelpazedeki konularda kullanılabilmektedir. Eğitim amaçlı sunumlar, gezi hikayeleri, çevresel incelemeler ve daha fazlasını anlatmak için Hikaye Haritaları (Story Maps) ideal bir araçtır.
CBS Haritaları ile hikayenizi oluştururken, özelleştirilebilir şablonlar ve kullanıcı dostu arayüzler gibi çeşitli özelliklerden faydalanabilirsiniz. Bu platform, verilerinizi etkileyici ve etkili bir şekilde sunmanıza yardımcı olurken, öğrencileri hikayenize katılmaya teşvik eder, öğrenci merkezli etkinliklere ve ders işleme süreçlerine destek olur.
Bu ders tasarım atölyesinde, haritaların gücünden yararlanarak SB.5.3.1. kazanımı için Edirne’deki kültürel miras ögelerinin hikayelerini anlatan öğrenciyi işe koşan ve aktif öğrenmeye dayalı, medya araçları ve teknolojinin kullanıldığı, öğrenci motivasyonu ve ilgisinin üst düzeye çıkarıldığı bir uygulamanın nasıl oluşturulacağı aktarılacaktır.
Anlatılacak uygulamalar, profesyonel kullanıcılar için güçlü araçlar olmasının yanı sıra, hobi amaçlı harita meraklıları için de kolayca erişilebilir ve kullanılabilir bir platformdur. Bu platform sayesinde, Sosyal Bilgiler Dersi öğretmenleri olarak coğrafi verileri ve hikayeleri bir araya getirerek, öğrencilerinizi etkileyecek, onları işe koşarak öğrenmelerini önceleyen, kalıcı, etkili ve eğlenceli hikayeler oluşturabilirsiniz.
Katılımcı Sayısı: 20 kişi
Süre: 1 Saat
İrfan TAŞKÖPRÜ yürütücülüğünde'ki atölyeye kayıt olmak için buradan formu doldurunuz