Afrika'nın önde gelen (yüksek) eğitim felsefecilerinden biri olan Yusef Waghid, Güney Afrika'daki Western Cape Üniversitesi ve Stellenbosch Üniversitesi'nden sırasıyla eğitim, politika ve felsefe alanlarında üç doktora derecesine sahiptir. Stellenbosch Üniversitesi'nde 2002 yılından bu yana kadrolu profesör olarak görev yapmakta olup, araştırma alanındaki mükemmelliği nedeniyle seçkin profesör unvanıyla onurlandırılmıştır (2014-2023). Kendisine 2024 yılında emeritus profesör statüsü verilmiştir. Bugüne kadar 63'ü akademik kitap ve derleme olmak üzere 435 yayın ve kitaplara 90 davetli katkı ile üretken bir yazar olmuştur. 35 doktora adayını tamamlamaya teşvik etti, 60 doktorayı inceledi ve Afrika'da Eğitimi Geliştirme Derneği'nin prestijli Afrika'da Eğitim Araştırmaları Ödülü'nü aldı: Eğitim Araştırmacılarının Üstün Mentoru (2015). Görev süresi boyunca Stellenbosch Üniversitesi'nde Eğitim Politikası Çalışmaları Bölüm Başkanlığı (2003-2007, 2022) ve Eğitim Fakültesi Dekanlığı (2007-2012; 2017-2018) gibi önde gelen yönetim pozisyonlarında bulunmuştur. Aynı zamanda Citizenship Teaching & Learning” dergisi editörüdür. Temelde, eğitimle olan uzun süreli ilişkisi, yükseköğretimdeki profesyonel kariyerini ilerletmek için UNISA'da kıdemli öğretim danışmanı olarak yükseköğretime katılmadan önce (1996-1997) bir lise fen öğretmeni olarak başlamıştır (1979-1996).
Lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümünde aldı ve 1982 yılında mezun oldu. Yüksek Lisansını İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü, Jeomorfoloji Anabilim Dalında, 1986 yılında, Doktora eğitimini; İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, Jeomorfoloji Anabilim Dalında 1993 yılında tamamladı. 1984-1992 yıllarında madencilik ve inşaat sektöründe jeomorfolog olarak görev yaptı. 1992 yılında, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Fiziki Coğrafya Anabilim Dalında Araştırma Görevlisi olarak üniversiteye geçti. 2006 yılında fiziki coğrafya doçenti oldu ve 2012 yılında İstanbul üniversitesinde Profesör unvanı aldı. Halen İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Fiziki Coğrafya Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir. 2015 yılında kurulan “Jeomorfoloji Derneği” nin kurucularından olup, Kurucu başkan olarak 2015—2019 ve 2019-2021 yıllarında 2 dönem dernek başkanlığı yaptı. Tezlerini tamamlayarak mezun olan 21 Yüksek Lisans ve 15 Doktora öğrencisine danışmanlık yapmıştır. Uygulamalı Coğrafya, Doğal Afetler ve Afet Yönetimi, Coğrafya Eğitimi, Öğrenci merkezli yapılandırmacı eğitim, Fiziksel Planlama, Coğrafi Bilgi Sistemleri, Havza Yönetimi konularında; 6 adet özgün kitap, 14 Kitap bölümü, 11 adet Uluslararası makalesi, 31 adet uluslararası bildirisi, 48 adet ulusal hakemli dergide makalesi, 44 adet ulusal-uluslararası katılımlı bilimsel toplantılarda sunulmuş bildirisi yayınlanmıştır. 2020 yılında MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Coğrafya Öğretmenleri Mesleki Gelişim Programında kurul başkanı olarak görev yaptı. Aynı dönem içinde coğrafya öğretmenlerinin alan bilgisi, beceri ve yeterliklerine temel seviyede katkı sağlamak amacıyla, Mayıs 2020 de yayınlan; “Coğrafya Öğretiminde Etkinlik Temelli Ders Tasarımı ve Teknoloji Kullanımı”, “Doğal Afetler ve Afet Yönetimi”, “İklim ve Doğal Kaynakların Sürdürülebilir Kullanımı”, “Nüfus Dinamiği ve Yerleşmeler”, “Ekonomik Faaliyetler ve Sürdürülebilirlik” olmak üzere 5 bölümden oluşan “Coğrafya Eğitimi (Temel Düzey)” kitabına (ISBN 978-975-11-5328-9) kitap editörü olarak katkı yapmıştır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliğinden 1988 yılında mezun olmuştur. Yüksek lisans eğitimini aynı üniversitede, doktora eğitimini ise Leeds Üniversitesi’nde (İngiltere) tamamlamıştır. Yüksek lisans ve doktora tezleri tarih ders kitapları üzerinedir. Uzmanlık alanları, tarih, sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimidir. Özellikle çalıştığı alanlar arasında kanıt temelli öğrenme, eylem araştırmaları, empati, ideoloji-eğitim ilişkisi, aktif öğrenme yöntemleri, sözlü tarih, yerel tarih gibi konular yer almaktadır. “Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi” adlı tek isimli eserinden başka “Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek: Çocuk ve Empati”, “Kimlik Belirleyen Derslerde Kuramdan Uygulamaya Kanıt Temelli Öğrenme”, “Liseli Genç Tarihçiler Üsküdar’ın Yerel Tarihini Yazıyor Belgeselini Çekiyor”, “Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları”, “Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretiminde Eylem Araştırmaları” adlı editörü olduğu yayınları da vardır. Uzmanlık alanlarında çok sayıda makale ve bildiri yazmış ve sunmuştur.
Doç. Dr. Hasan AZİS, Kırcaali Belediye Başkanlığı yapmıştır. Kırcaali ''Hristo Botev'' Lisesi Matematik Bölümünü bitirmiştir. Sofya Mimarlık, İnşaat ve Jeodezi Üniversitesinde İnşaat mühendisi, Sanayi ve Sivil İnşaat Yüksek lisansını tamamlamış, daha sonra Sofya Milli ve Dünya Ekonomisi Üniversitesi, İktisatçı, Yönetim ve Pazarlama Yüksek lisansını tamamlamıştır. Kırcaali Vali Yardımcısı, Sorumluluk alanı- İdari Kontrol, Devlet Mülkiyeti, Bölgesel Kalkınma ve Avrupa Entegrasyonu görevlerinde bulunmuştur. Yabancı dilleri: İngilizce, Rusça. Diğer faaliyetleri: 2007- Bölgeler Komitesi Üyesi, Brüksel; 2009- Kırcaali 09 no'lu Seçim Bölgesinden Milletvekili adayı; 2009- Kırcaali HÖH Belediye Teşkilatı Başkanı; Ocak 2016- mart 2016- HÖH İl Başkanı, Nisan 2016 - HÖH Merkez Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı.