Çalıştay/Atölye yürütücü başvurusu yapmak için linkte yer alan soruları yanıtlayınız:
https://forms.gle/PaqgqPtRNHYvMJz29
Atölye Yürütücüsü(leri): Doç.Dr. Hakan ÖNAL, Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim
Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı.
Atölye Başlığı: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yeni Nesil Sorular
Atölye Amacı: Yeni Nesil Sorular, öğrencinin okuduğunu anlama, yorumlama, eleştirel
düşünme ve problem çözme becerisini ölçmeye dayanan, üst düzey becerilerin kullanıldığı, akıl
yürütmenin yapıldığı ve analitik düşünme becerisinin kazandırmasının amaçlandığı sorulardır. Bu
değişimdeki en büyük amaç, bilgiyi değil, onu sorgulamayı ve yorumlamayı öncelik edinen öğrenciler
yetiştirebilme çabasıdır. Öğrencilerdeki bu becerilerin gelişmesi de öğretmenin sorduğu sorularda
saklıdır. Bu çalışma ile yeni nesil soruların hazırlanması ve sorulması süreci işlenecektir.
Atölye İçeriği: Çalışma, Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımlardan
yola çıkılarak, programdaki becerileri geliştirmeye dayalı soru üretme çalışması şeklinde olacaktır. Bu
soruların geliştirilmesinde amaç sadece konuyla ilişkili sorular sormak değil, aynı zamanda
programdaki değerleri de bu soruların içerisinde gösterebilme becerilerini kazandırmaktır. Çalışma
katılımcılar ile birlikte etkileşimli olarak yürütülecektir.
Hedef Kitle: Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve Sosyal Bilgiler öğretmen adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Süre: 60 dk
Atölye Dili: Türkçe
Atölye Yürütücüsü(leri): Dr. Ayşe Tosun ve Prof. Dr. Nazlı Gökçe Anadolu Üniversitesi, Eğitim
Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı.
Atölye Başlığı: Scamper Tekniği ile Yaratıcı Düşünme
Atölye Amacı: Sosyal bilgiler öğretmenlerine öğrenci merkezli, yenilikçi ve etkili öğretim stratejilerini geliştirmek, sınıf içinde ve dışında öğrencilere problemleri farklı açılardan ele alma ve çeşitli çözüm yolları bulma becerilerini kazandırmak, öğrencilerin sosyal bilgiler konularını daha etkili bir şekilde anlamalarını sağlamak, dersleri daha eğlenceli ve motivasyonu yüksek bir hale getir amacıyla tasarlanmıştır.
Atölye İçeriği: Basılı ve dijital yollarla çizgi roman-sosyal bilgiler eğitimi ilişkisinin aktarılması. Bu kapsamda katılımcılara uygulamalar yaptırılması planlanmaktadır.
Hedef Kitle: Akademisyenler, Öğretmenler, Öğretmen Adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Süre: 90 dk
Atölye Dili: Türkçe
Atölye Yürütücüsü(leri): Prof.Dr.Erdoğan Kaya Anadolu Üniversitesi, Eğitim
Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı.
Atölye Başlığı: Sosyal Bilgilerde Disiplinlerarası Eğitim Tasarımı (Çorbada Tuzun Olsun)
Atölye Amacı:
1. Sosyal Bilgiler eğitimi alanında çalışmakta olan araştırma görevlileri ve öğretmenlerde disiplinlerarası eğitim farkındalığı oluşturmak
2. Bir toplu öğretim dersi olan Sosyal Bilgilerin tasarımında disiplinlerden yararlanma yöntemlerini incelemek
3. Sosyal Bilgiler ünitesi tasarım denemesi yapmak
Atölye İçeriği:
1. Hedef kitledeki çocuk ilgilerine yönelik kavramsal odak (tema) belirleme
2. Konu ağı dokusu oluştururken alt konuların belirlenmesi
3. Tema kaynağı konumundaki disiplin ve kaynakların seçimi
4. Disiplinlerin ilişkilendirilerek sistematik bir yapıya kavuşturulması. Bağlantının genelleme yapısına kavuşturulması
5. Bilgi, beceri, değerlere göre kazanımların yazılması
6. Kazanımlara uygun diğer eğitim öğelerinin tasarlanması
7. Ortaokul çocuğuna görelilik (ses, görsel, yazınsal sanatlar) çalışmasının yapılması
8. Değerlendirme için performansı gözetip izlemeye yönelik etkinlikler tasarlanması
Hedef Kitle: Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve Sosyal Bilgiler öğretmen adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Süre: 45+45 dk
Atölye Dili: Türkçe
Atölye Yürütücüsü(leri): Tolga ELDURMAZ - MEB
Atölye Başlığı: Sosyal Bilimler Eğitiminde Sanal Arazi Gezileri
Atölye Amacı:
Sosyal bilgiler eğitimine modern eğitim teknolojilerinin kullanımına yönelik becerilerinin geliştirilmesi, öğrenci merkezli ders tasarımına yönelik kendi materyallerini geliştirmesini teşvik etmek,
Atölye İçeriği:
Atölyede öncelikle eğitim teknolojilerinin amacı ve felsefesi tanıtılacaktır. Atölye sanal gerçeklik üzerine olacağı için bu teknoloji, VR yazılımları ve donanımları tanıtılacaktır. Sosyal bilgiler dersi içindeki bazı coğrafya ve tarih kazanımları için oldukça önemli olan arazi gezilerinin düzenlenmesinin önemi ve zorlukları tartışılacaktır. Bu zorlukların aşılmasına yönelik sanal arazi gezilerinin avantajları anlatılacaktır. Bu kısımda öğrenci başarısına ve öğrenme ortamındaki olumlu değişimlere yönelik nitel ve nicel veriler paylaşılacaktır. Öncelikle sanal arazi gezileri için gereken gözlüklerin nasıl yapılabileceği, hatta bu konuda fen bilimleri ve görsel sanatlar dersleri ile ortak etkinlik olarak öğrencilerin kendi gözlüklerini nasıl yapılabileceğine dair örnekler gösterilecektir. Donanım hazırlandıktan sonra derslerimizde kullanacağımız arazi gezisinin yazılımı için yüksek teknoloji ve programlama gerekmeden 360 derece videolar ile nasıl rota çıkartılabileceği uygulamalı olarak gösterilecek ve öğretmenlerden seçtikleri kazanımlar doğrultusunda sanal arazi gezisi planı yapmaları istenecektir. Hazırlanan planların sınıf içinde uygulanmasına yönelik önerilerde bulunulacaktır.
Hedef Kitle: Sosyal Bilimler Öğretmenleri ve Öğretmen Adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Süre: 45 dk
Atölye Dili: Türkçe
Gerekli Ekipman:Katılımcıların kendi diz üstü bilgisayar ya da tabletlerini getirmeleri gerekmektedir
Atölye Yürütücüsü(leri): Doç. Dr. Hıdır KARADUMAN Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi, Dr. Öğr. Üyesi Okan YETİŞENSOY Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı , Dr. Öğr. Üyesi Ümran ALAN Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı - MEB
Atölye Başlığı: Afet Eğitiminde Kutu Oyunlarının Kullanımı: Riskli Alan Eğitim Seti Örneği
Atölye Amacı:
Bu atölyenin amacı, sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarını afet eğitimi konusunda bilgilendirmek, afetlere hazırlıklı olma bilincini öğrencilere aktarabilmeleri için kutu oyunlarını etkili bir araç olarak nasıl kullanabileceklerini öğretmek ve bu alandaki yetkinliklerini artırmaktır. Özellikle "Riskli Alan Eğitim Seti" kutu oyunu üzerinden afet eğitiminde bu araçların kullanımına odaklanılarak, öğretmen ve öğretmen adaylarına pratik uygulama deneyimleri sunulması ve bu yöntemin derslerine entegrasyonu konusunda ilham verilmesi hedeflenmektedir.
Atölye İçeriği:
Atölye, afetlerin neden olduğu risklere ve toplumsal afet farkındalığının önemine yönelik bir girişle başlayacaktır. Eğitimde oyun tabanlı öğrenmenin temellerine ve kutu oyunlarının öğrencilerin motivasyonunu nasıl artırabileceğine dair bilgiler sunulacaktır. Ardından Riskli Alan Eğitim Seti'nin detaylı tanıtımı ile oyunun kuralları, içeriği ve materyalleri hakkında bilgi verilerek, setin afet farkındalığı ve hazırlık eğitiminde nasıl kullanılabileceği açıklanacaktır. Oyun tabanlı öğrenmenin pedagojik temelleri üzerine durularak, öğrencilerin katılımını ve etkileşimini nasıl artırdığı ve öğrenme sürecine etkileri ele alınacaktır. Riskli Alan Eğitim Seti'nin sosyal bilgiler derslerine entegrasyonu için ders planı örnekleri, etkinlik önerileri ve uygulama stratejileri sunulacak ardından, katılımcıların seti oynamaları sağlanacaktır. Atölyenin sonunda, katılımcılar deneyimlerini paylaşarak, oyun tabanlı öğrenmenin afet eğitimindeki etkileri ve karşılaşılabilecek potansiyel zorluklar üzerine tartışacak ve etkinliğin genel değerlendirmesi gerçekleştirilecektir.
Hedef Kitle: Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adayları
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Süre: 120dk
Atölye Dili: Türkçe
Atölye Yürütücüsü(leri): Prof. Dr. Handan DEVECİ Anadolu Üniversitesi Eğtim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, Merve DİLEK Anadolu Üniversitesi Eğtim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Doktora Öğrencisi
Atölye Başlığı: Yaz Tatilinde Devam Eden Sosyal Bilgiler Eğitimi: Uygulama Örnekleri
Atölye Yürütücüsü(leri): Dr. Öğr. Üyesi Hakan GÜLDAL , Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilişim ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Anabilim Dalı
Atölye Başlığı: Eğitim Araştırmalarında makine Öğrenmesi Yöntemlerinin Kullanımı
Atölye Amacı: Bu çalıştay ile yapay zeka uygulamalarının temel bileşenlerinden biri olan makine öğrenmesi
yöntemlerinin eğitim araştırmaları süreçlerine entegrasyonu uygulamalı olarak ele alınarak bu konu
ile ilgili araştırmacıların temel seviyede bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Atölye İçeriği: Yapay zeka ve makine öğrenmesi ile ilgili temel bilgileri, algoritma, veri kavramları
Makine öğrenmesi uygulama türleri (Sınıflandırma, kümeleme, birliktelik kuralı analizleri)
Makine öğrenmesi algoritmalarının temelleri (Naive Bayes, Karar Ağaçları, K-En Yakın
komşuluk vb.), model oluşturma aşamaları, model değerlendirme metrikleri
Makine öğrenmesi yöntemlerini uygulamak için kullanılan programlama dilleri, kütüphaneler
ve yazılım paketleri (Python, R, Scikit Learn, Pandas, NumPy, TensorFlow, Weka, Knime vb.)
Örnek uygulama
Hedef Kitle: Lisansüstü öğrenciler, akademisyenler
Katılımcı Sayısı (En fazla): 20 kişi
Gereklilikler (Araç-gereç vb.): İnternet bağlantısına sahip bir bilgisayar
Süre: 50+50+50dk
Atölye Dili: Türkçe